Easy does it!







torsdag 24 februari 2011

Inte bara jobba jämt!

Nä, just det - den idén fick jag för några veckor sedan. Alltså, visst jag jobbar gärna - och älskar det jag gör. Men har ju inte något fast jobb - och därmed sällan nåt tillfälle att träffa arbetskamrater/kollegor/tekniker under lite mer lediga former...
Sist jag var på en favoritstudio på Kungsholmen, där jag ofta gör e-utbildningar, kom jag med förslaget att vi ska ses nån kväll - spela in nån låt på kul - och dricka vin och äta lite ost. Bara för att. För att inte bara jobba när vi ses.
Förslaget mottogs med glädje :)
Samboliten kommer med, för jag såg till att koppla ihop honom med ljudkillen P inför ett jobb - så nu känner dom varandra också. Och så M, som står för bearbetning och produktion av manus för utbildningarna- och även inspelning ibland.

Så här sitter jag nu, på AxessTV - med en påse ost och kex, och en gitarr - och inväntar en taxi.
Vinet kommer Samboliten med. He better not be late!

Få se om jag får till lite videoblogg av fyra glada mediamänniskor, ostbitar och vin, musik och en liten fin inspelningsstudio senare i kväll.
Vadsomhelst kan ju hända!

Pöss på er - eller ja, som jag brukar säga - Älsk!
(och ja - jag var på gymmet i dag med. Medalj, va? - Haha!)

9 kommentarer:

  1. Nu fan är jag impad!! Heja heja dig!

    Å videoblogg mottages tacksamt!
    Hoppas ni får en musikalisk kväll med skönsång och skratt!

    SvaraRadera
  2. Mycket bra initiativ :-) Ha så kul!

    SvaraRadera
  3. Låter härligt! Videoblogg ja tack!

    SvaraRadera
  4. Det låter spännande, får komma hit igen och kolla videon. Får bli en ny följare/ Marie

    SvaraRadera
  5. åh härligt. Du är också påväg att förändras ser jag =). Ja det får bli nästa år då:). Saknar bara att showa =)

    SvaraRadera

Va? Till mig? Några ord? Nämen äsch då - nu blir jag glad!