Easy does it!







söndag 24 oktober 2010

Oj... oj... oj...oj!

Vilken helt fantastiskt föreställning! Är fortfarande glad ända in i själen. Att se människor använda all  tillgänglig teknik (allt från LEDväggar, animationer, ljud, ljus, projektioner, halvhologram...you name it!) för att förverkliga alla underbara, roliga, sjuka och helt oförutsägbara ideer - var bara... - ja, helt jävla underbart!
Allt ifrån den första publikuppvärmningen - till en underbart interaktiv, påhittig, vältajmad och otroligt välrepeterad grupp.
Och det bästa av allt - ja, det var väl det oförutsägbara. Man visste aldrig vad som skulle hända. Och det - det GILLAR JAG!
God middag först - sen föreställning - två överlyckliga tonåringar - en närmast tårögd Samboliten (som jobbar med sådant här då och då)  - och jag som har ont i kinderna, för att jag har skrattat och flinat i två timmar.

Vet inte om det var för att det var sista föreställning inför nästa turné - men bra var det.
Och visst - att hela familjen gjorde någonting ihop en halv dag - adderade självklart till mitt intryck.

Men - you rock - Blue Man Group!

3 kommentarer:

  1. Sanningen ingen vill knysta
    om förblir sanning ändå;
    det kan man lita på.
    bÖgpesten sprids i det tysta.
    Eldskrivet bör det stå.

    Dagsljus måste man tända!
    Sanningen enbart är god
    nog! Med klarsyn och mod
    måste man ryggen nu vända
    dem som har tveksamt blod.

    Riskgrupper bara? Nej, basta!
    Fördomsfull är man ej.
    Lögnernas konterfej
    måste man ständigt förkasta
    tveklöst med tydligt Nej.

    Hur liken samlas i högar!
    Här hjälper alls ingen vård!
    Framtidens kyrkogård
    vimlar av heterobÖgar,
    det är sanningen. HÅRD.

    SvaraRadera
  2. Usch, där ovanför hade du fått en kommentar att sudda - jag som skulle skriva om de goa blåa gubbarna kom alldeles av mig... (Och om nu Nica suddar den kommentar jag åsyftar så ska ingen tro att jag menade Anne-Lies...)

    Visst var de blå härliga!!

    SvaraRadera
  3. Var de så bra? Tusan att jag missade dem.

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera

Va? Till mig? Några ord? Nämen äsch då - nu blir jag glad!