Easy does it!







fredag 29 oktober 2010

Here we go again!

Dags för gig återigen. Lilla fina Oddjob ska ut i mörkret och in i ljuset och värmen på en 90-årsfest (alltså 40+50 - visserligen är vi själva till åren komna, men nån mutt.. måtta får det väl vara...). Samt släpa högtalare vid pass halv tre-tiden i natt.
Nu har vi ramlat in hemma mellan soundcheck och gig - kort vila. Hitta tremanstält. Smink. Och motivation :)

Har bra hjälp av Frk Benckert som puttar mig i min (inte längre så) smärta bak - blinkar lite, och ler sådär som bara hon kan. Märkligt... vissa människor sätter sig på en behaglig plats i ens hjärta sådär nästan direkt. Vicki har en soffa  - en skön en - i mitt  :)
Inser att det nog inte blir någon loge-bild i kväll. Ty där finns ingen. Vi får väl mingla runt bland gästerna och konversera artigt i pauserna. Annars finns det ju definitivt ett galleri att välja ur. Ponnies, eller stolförråd - eller tält för den delen.
Ibland är det trögare än vanligt att hitta spelglädjen - hitta artisteriet - det där "pow-et" som får igång en.
Nå... det är snart november. Det är väl skäl nog... Plus att jag tänker ta en rejäääääl sovmorgon i morgon. Eventuella tonåringar med krav får vackert vänta. Katten slänger jag ut redan när jag kommer hem i natt, så slipper hon väcka mig medelst tå-gnagning vid fem-tiden.
Sen ska vi bara göra en företagspresentations-inspelning i hemmastudion. Sent. Sen eftermiddag, minst.
Tvätten som ligger i maskinen får nog ligga där också. Samt den i torktumlaren.

Se, det tar tid att sminka sig när man ramlat upp i 46-årsåldern.... Låååång tid.
Hörni därute? Tack för att ni finns! Och läser oavsett om jag bara säger fläskwok (wohoo! :) eller är lite djupare

Nu preppar jag för att glädja några hundra glada festdeltagare som vill dansa, dansa, dansa till Stockholms mest personliga coverband!
Här i lite annan tappning (Trummisen ser man direkt :) - han viftar redan i bild)- men på högerkanten har vi just denna kväll (2003 - Arlanda och OnOff-kickoff om jag inte minns fel) Magnus L på keyboard, och Petter G på bas. Sättningarna varierar - gunget och den fem-stämmiga lyckan består)

5 kommentarer:

  1. Nu ser jag hur allvarliga vi ser ut! ASG! Och hur långhårig och smal jag är där. Det där är INTE jag liksom - nu. er som en tidig dålig kopia. Eller en bättre :I) Höhö, vad säger ni?

    SvaraRadera
  2. Du är grymt snygg på bilden iallafall.
    Men du var grymt snygg när vi träffades sist också!

    SvaraRadera
  3. Du är vacker nu som då ♥

    SvaraRadera
  4. En bättre absolut! Jag hyr dig när jag fyller 90 - det dröjer inte så länge- PUSS!

    SvaraRadera
  5. Rock On!!! Fläskwok ;DDD
    Kraaaaam

    SvaraRadera

Va? Till mig? Några ord? Nämen äsch då - nu blir jag glad!