Easy does it!







måndag 29 mars 2010

Tant å familj ska ut på resa...

jomenpräääsis!
Till London går ju resan på lördag (tack till älsklingsmamma som bor här å passar ilskna katten) - det ska bli så härligt. Som frilans har man ju mer tid på vardagar - men mycket mindre tid åt "vanliga semestrar". Har inte varit på semester i 2 veckor i sträck, sedan lillfisan var ....öh... 2 år eller nåt.
Men jag ska inte gnälla - jag kan vara hemma mycket på udda tider, har nästan alltid kunnat vara hemma när ungarna kommer hem från skolan.
Visst, helg och kvällsjobb förekommer - men, trots allt -det här är det liv jag valt.
Och just nu är jag jätteglad - London! The capitol of everything (enligt dom själva) i fyra dagar!!

Det bästa är väl att ungarna inte varit där än - och att få se deras reaktioner, vara med när dom får uppleva den här staden för första gången - ska bli bäst!

Vi har några saker bokade (förutom ett najs hotell nära Picadilly) och det är STOMP (en underbar rytm-tokkul-a la Blue Man Group-föreställning) - och så förstås London Eye (jo, fast bara tonåringen åker) Madame Tussauds (om det finns biljetter utan timmar av köande) Tower of London, Buckingham Palace (jo, en liten titt), Abbey Road-studion... och tja... sen ska vi ju bara strosa runt. Vet att sist jag var där hann jag gå i ungefär trekvart - och på den tiden hade jag hört upp till femton olika språk! Så härligt!!

Har ni några tips? En tolvåring, en sextonåring, en Samboliten och en tant.
Kom igen med ert bästa London-påskägg! :)
Vill gärna göra ett udda påskkort från Abbey Road!

Skulle lagt in alla sjuka julkort vi gjort - men abbans - det vill sig inte. Grrrr...arg. Eller ...jo, ARG!
Cheerio!
UPDATE - fick in tre av fyra... jobbar på det fjärde, med cirkus-tema... nja, jag vet.. Men ändå:) Tihi!

5 kommentarer:

  1. Så härligt det låter! Minns när maken och jag promenerade i London. 1 cm på kartan var hur långt som helst. Och maken tyckte Laura Ashley var det tristaste han varit med om. Stackarn.

    SvaraRadera
  2. Hehe - ja, Laura Ashley är inte riktigt min grej heller. Fast jag gillade några av hennes klänningar
    Dock har jag genomlevt alla gitarrbutikerna på Denmark street... det var inte heller så roligt :)
    Och julkorten, tja - jag, jag fick upp ett (1) - hm, får kolla inställningarna...

    Pyss!

    SvaraRadera
  3. Heeelt jävla underbara julkort. Blir helt tagen. Herrejävlar vilken figur du har på översta bilden. Baxnar..!!!! Min brorsa skickar också roliga bilder varje jul. Fast han lägger in deras ansikte i bilder som finns. Beatles eller dansbandsskivomslag, fuglesang & co i rymden osv. Era är ju skitproffsiga och döroliga. Vill se fler. Jag kunde få upp alla i större storlek. Du är ju bara för (svär igen) satans snygg.

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder juh!
    Och London....Där har jag aldrig varit...
    Have fun!

    SvaraRadera
  5. Men gud vilka roliga julkort!
    Vad kul du är!

    SvaraRadera

Va? Till mig? Några ord? Nämen äsch då - nu blir jag glad!