Easy does it!







fredag 12 mars 2010

Det blir svart igen...

Svart är det nya ...eh.... svart?
Nå, nån ny färgglad klänning blev det inte. Basta.
Utan det blir nåt svart - med många smycken. Dom syns väl, vä?
Min kollega har vinrött - jävligt snyggt.
Letade vinröd scarf i dag för att vi skulle matcha.
Jomenvisst.
Vad är det för fel på vinrött? Har den färgen liksom utgått?
Uppenbarligen ingår den inte  i vårfärgerna. Hittade jättefina ljusblå, rosa, gula och lite guldiga...

No vinrött. No shit.

Nå, det blir bra ändå. Det är ju ändå Berwaldhallen. Fint. Musikklasser - 25års-jubileum. Duktiga barn och ungdomar. Begåvade barn och ungdomar.
Ett barn på scenen  - och det andra (nyss utgånget) på läktaren.
Det är nåt visst med musik. Det är det!

Men just det. Man får ju inte böla som konferencier!

(note to self - packa näsdukar large)

2 kommentarer:

  1. Blir säkert jättebra! Du kanske kan riva av en bit av kollegans klänning - det förkommer ju ojämna fållar?!

    SvaraRadera
  2. Log åt kommentaren ovan....:-). Kan tänka mig att du är cool och säker på scen. Ett med golvtiljorna. Utstrålning och karisma. För det hade du banne mig i Marias kök.....:-)

    SvaraRadera

Va? Till mig? Några ord? Nämen äsch då - nu blir jag glad!