Easy does it!







måndag 11 februari 2013

Ett halvt kilo till så....

landar jag på 10 kg minus.
Inte för att jag riktigt känner det. Men nu kommenterar människor i min närhet att det syns lite.
Nå - jag tror att jag verkligen kommer att känna det vid 20 kg.

Dit ska jag. Till att börja med!

Snorar -och har nyst säkert 62 gånger. Jag började räkna i går morse. Är fullkomligt slut av allt nysande. Och varje gång jag nyser sätts kranen på. Så nu ser jag ut som Rudolf, fast med två pappersbollar upptryckta i näsan.

Fan. Ingen träning med andra ord.
Men kosten sköter jag strikt.

Det tråkiga är väl att jag vaknade vid sextiden och inte kunde somna om. Täppt, astman från helvetet och ont i kroppen. Så jag åt frukost vid sju. Blir en låååång väntan på lunch.

Pöss! Nu ska här skapas manus till kulturkanalen. För den måste skrivas och speakas av undertecknad i morgon. Hur jag än mår.

Ibland. Bara ibland. Vill jag ha ett jobb jag kan ringa till och säga att jag är sjuk. Och så skickar dom lön ändå. Oh heavenly joy!
Tummen pekar neråt - som på vågen. Positivt! Och neråt för förkylningen från underjorden. Jämrans neggo!

2 kommentarer:

  1. Gör tummen upp till dig för du är så bra!

    Rackarns många som är förkylda nu, det går runt runt även här i vår familj. Usch och blä! Håller tummarna för att din röst är maffigt sexigt hes imorgon - och inte förkylningshes!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du mår bättre vännen, och du, skulle inte du bli min agent? ;)

    SvaraRadera

Va? Till mig? Några ord? Nämen äsch då - nu blir jag glad!