Easy does it!







torsdag 3 maj 2012

Nämen nu vet jag inte...

Förlåt. Gnäll. Klicka vidare om ni behöver positiv peppning.

..ska det vara så här?
Hjärtat spelar som en osynkad trummis. Underbenen har stressfrakturer sen jag försökte motionera. Får bara gå långsamt. Duh. Kronisk astmatisk bronkit, flåsar som en blåsbälg så fort jag närmar mig en trappa. Sköldkörteln spunkar ur vilket innebär att jag går upp i vikt fast jag äter vettigt. Bara upp.... Slecksäcksinflammation i båda axlarna (jag vet - låter äckligt som f...) Tennisarm -på båda. Musarm på höger arm. Stressyndrom i käkmusklerna. Ischiasvärk. Svettningar, humörsvängningar. IBS, svullen mage, och alla symptom man kan tänka sig på toa. Huvudvärk. Fotsvamp.
Ja, fyfan vad jag känner mig pigg, snygg och sexig. Rena urpingen.

Hatar att bli gammal.
(fast vill helt inte uppleva alternativet)

Men ska det vaaaa såhär???
Alltså.
Ska det?

Hur i helvete ska man skutta runt och njuta av vårsolen, piffa till sig i sovrummet, orka jaga jobb? Orka vara sitt vanliga glada jag?

Nä, nog med gnäll.
Herregud, jag finns.
Ville bara tja... bara gnälla lite.
Tack

8 kommentarer:

  1. Tänk va skönt att få spy ut sig ett och annat då och då! Du har så rätt när det gäller alternativet å vet du? Vet inte om jag vågar säga det men säger väl som Galenskaparna - de ska va gôtt att leva annars kan det kvitta fiiint att leva annars kan det kvitta osv. Så se nu till att göra denna dag till en findag!

    SvaraRadera
  2. Haha, förlåt..men jag skrev ett liknande inlägg nyss.
    Men jag har inga inflammationer eller ischias..

    Dumma kropp!

    SvaraRadera
  3. Nämen usch, du har det väldigt tungt just nu du.
    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Nämen oj, du har då prickat in allt. Kram på dig.

    SvaraRadera
  5. Humh - hur mycket medicin kan du få från doktorn?
    Stressfrakturer är inte kul, mest för att det inte går att göra något... bajs!
    Hoppas du mår bättre snart, i alla fall lite...
    *kram*

    SvaraRadera
  6. Så bekant, så ont, så jobbigt. Men tur att vi är smarta och snygga på insidan ;-) ÄLSKAR! Kram vännen

    SvaraRadera
  7. Inger-Anne( Annikas mamma)3 maj 2012 kl. 21:56

    Jäkla skit,stackare!!!
    Och nej, det är inte kul att åldras,även utan direkta diagnoser,gnisslar det i maskineriet
    mest överallt... Krya, inte minst mentalt...;-)

    SvaraRadera
  8. Söta ni. Ja, vafasen. Blir trött på kroppen som är ivägen. Och jag behöver en raksträcka,rent mentalt! Inte en kropp som stoppar. Fast tänker man efter kanske det är kroppen som har stört knoppen... Allt hänger ju ihop.
    Nu har CampNica börjat. Jag ska mota bort det. Eller åtminstone lära mig att leva med det. Eller låtsas som om det inte finns. Eller. Nåt.
    Ja, NÅT blir det i alla fall!

    Pöss - raringar!

    SvaraRadera

Va? Till mig? Några ord? Nämen äsch då - nu blir jag glad!