Easy does it!







onsdag 3 november 2010

Hata, hata, hata...

plocka, plocka, plocka! Små suddgummin, strumpor, hårsnoddar, tidningar, jackor, sladdar, brev, glödlampor, skålar med jordnötter (?), paket med tuggummi, myggstift (?) katthår, kattleksaker, tändsticksaskar, paprikor (?) smutstvätt, smutstvätt, SMUTSTVÄTT!

Allt i vår Herres hage infinner sig i vår nedervåning. Av någon underlig anledning.
Mitt ryggskott är inte tillfreds - och inte road av situationen. Barnen är med sin far och roar sig - vilket är jättekul - men då kan man ju inte tjata sig blå på att dom ska ta bort allt.
Samboliten har somnat i soffan. Redan. Hm - I gotta be the most boring person in da wööööörld!
Eller så vill han inte ta bort de gitarrer som ligger och skräpar. Eller plektrum, strängar, noter och pedaler. Och sladdar...
Jag säger det igen. Sladdar!

I mitt nästa liv - ska jag bli diktator - och förbjuda alla sladdar.
Japp.
Bestämt.

Nu ska jag och ryggen (som för övrigt kom två i bowlingen i går - det funkar att bara släppa klotet och putta lite på det :) plocka vidare. Gaaaah!!

För övrigt anser jag att städning bör förstöras.  I alla fall idag. För mig. I Sverige. I verkligheten....

Pöss på er!

3 kommentarer:

  1. Lilla söta goa vän! Tror jag ska pigga upp dig lite:-)
    För du ska bara veta vad jag tänkt på dig på onsdagkvällarna, men attans vad trött jag varit efteråt....

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar.
    Idag när sköterskan från VC kom för att ta mina stygn skämdes jag över all smuts men vaddå, vi är två som är "skadade" och maken jobbar dessutom för 3. Så jag bestämde mig för att inte skämmas och det gick bra.
    Hoppas din rygg mår bättre och bättre.

    SvaraRadera
  3. Sötnöss!
    Fighter: Tyckte väl att jag känt nåt i luften :) Fining, ta inte ut dig bara. Älsk!!
    4U2: Du har så rätt - och oftast skäms jag inte, men jag mår så urkigt när det är stökigt runt omkring mig.Blir liksom ännu mer stökigt inuti mig då.. Och så blir jag ju galen på de andra tre som bor här - som inte gör nåt.... Kram på dig. Och jag hejar på din rygg. Må den verkligen bli bättre och bättre!

    SvaraRadera

Va? Till mig? Några ord? Nämen äsch då - nu blir jag glad!