Easy does it!







måndag 11 oktober 2010

Oj, helgen tog, tror jag...







...för nåt bloggande har det inte blivit. Förrän nu.
Men majsigt var det. Oj, vilken utsikt, vilket sällskap, vilken mat - vilken nuttnuttig bebis att få pussa på så mycket man vill. Hederliga sällskapsspel, framför allt Rappakalja med en lite övertankad Samboliten- då kan man få fina förklaringar på ord :)
T ex ordet Nipper. Som jag för övrigt visste vad det betydde (ja, nästan - fick inte rätt för småkrafs, onödigt bling, typ - svaret var Billiga smycken )
Men - Samboliten skrev - och jag citerar:
"Ett enbart förstärkande adjektiv - används t ex i benämningen - Nipper, Tipper, Toppen - med andra ord bra!"
Hur i herrans namn håller man sig från asgarv som "rappare"  - när man ska läsa upp alla alternativ för de andra tävlande.
Lille 6-månaders Ruben är helt gudomlig, en trygg, knubbis som log, var social och gick ur famn i famn. Så ljuvligt.
Vi sjöng, pratade skrattade, talade lite allvar, garvade igen, såg vacker utsikt, åt extremt god mat, drack vin, eldade i öppen spis. Och bara var.
Mmmm....Vi åkte hemåt på söndag eftermiddag - och därefter var det dags att fira storebror min som fyllde 50. Han bjöd in till indisk restaurang på söder. Gott, trevligt - och presenterna blev svensk whiskey, 20-årig Calvados, Ann Heberleins senaste - samt en kväll på Cirkus för bror och sambo, trerätters samt We will rock you.
Att vara datorlös var skönare än jag kunde tro (och ja, jag hade ju ifånen med, så...)

Måndagen har rusat förbi. Och tisdagen blir en lång arbetsdag - men det är bra. Jag behöver jobba. Jag behöver använda alla sinnen och organ. Tror jag mår som bäst då.
Pyss, älsklingar!

Bjuder på en bildkavalkad... (om jag hittar bilderna och får över dom :)

3 kommentarer:

  1. Men vilken snygg layout! Kul att se - har du kurser?

    SvaraRadera
  2. Fina bilder, fin text, fin helg! Raring, så bra!

    SvaraRadera
  3. Det andas ny luft här inne. En gladare Nica! Tycker om. Håller om. Å gläds!

    SvaraRadera

Va? Till mig? Några ord? Nämen äsch då - nu blir jag glad!