Easy does it!







söndag 5 september 2010

Hur hettade det till nu då?

Tyckte om föreställningen. Imponerades av scenografin. Av Malmsjös sång. Och såklart av Dorsins pricksäkerhet.
Men jag tror att pärlan i sammanhanget är Sugar själv. (Oj, vad fel det ser ut i skrift!)
Okej - vi skriver namnet: Hanna Lindblad.

En vacker, sprudlande, begåvad tjej. Som sjunger utsökt - utan särskilt mycket musikal-maner - som dansar så man blir gröön av avund - och som agerar med distans, humor och närhet.

Det behöver tajtas en del - men premiären är ju flera dagar bort. Och jag vet själv hur mycket som faller på plats de sista dagarna.

Jag är en sucker för storbandsjazz - och toknjöt när det blåste på. Och när Dorsin valsade loss i sin lycka över förlovningen.

Sen älskar jag Per Eggers, som alltid, alltid, alltid gör sina roller med pondus, humor och kärlek. Där har vi en begåvning till.
Ge honom en huvudroll, säger jag bara.

I morgon ska jag väga mig.
Så, för att det här inte ska bli en bantningsblogg - säger jag nu:
Gonatt!

4 kommentarer:

  1. Skulle vilja bo lite mer nära allt utbud men bara för den skull - å för att kunna träffa vänner som jag nu fått uppe i 08-land oxå såklart;-))

    SvaraRadera
  2. Tokgillar din etikett:-)

    Tokgillar dig.

    Tokgillar inte jazz...

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Är Dorsin med där?! Bara det får ju mig att vilja se föreställningen =)

    SvaraRadera

Va? Till mig? Några ord? Nämen äsch då - nu blir jag glad!