Easy does it!







fredag 2 juli 2010

Konfa-ferre

Har avnjutit en jättefin konfa-musikal om Jesus sista vecka- med 30
ungdomar som varit på ett särskilt musik-läger. Och nu sitter vi hos
bästa vännerna med släkt och vänner, det är långt över 20
grader, maten var fantastisk och efterrätten likaså! Finaste
konfirmanden och tillika extra-dottern sjöng som en ängel och
porträtterade min personliga favorit Maria Magdalena. Önskar jag
kunde ge er ett smakprov av hennes sång - men inspelningen är inte
riktigt färdigredigerad än.
Mycket religion nu. Inte mig emot- det är ett fascinerande ämne -
kärlek till människan - Me like. Och hur den kan ta sig uttryck på
så många olika sätt - religion, new age, mindfulness.
Sen finns ju den mer trånga sektorn - med hårda regler, med en Gud
man ska frukta, sekter.
Och allt föds ju ur vår längtan att hitta mening. Ur kultur, ur
födsel och ohejdad vana, eller bara ren nyfikenhet.
Själv är jag döpt som katolik, bildad av nunnor, och kallar mig
definitivt inte religiös. Men... Jag tror på människan, och på att
vi klarar det här.

Kärlek, hörrni. Mmmmmmm kärlek!

2 kommentarer:

  1. Religiös kallar inte jag mig heller! Raring! Kram till dig.

    SvaraRadera
  2. Men man kan fan i mig bli smått religiös vissa gånger.

    Kärlek!

    SvaraRadera

Va? Till mig? Några ord? Nämen äsch då - nu blir jag glad!