Easy does it!







söndag 28 februari 2010

Det går vidare....

..livet efter Mello - och efter sjukt många tvättmaskiner.  Nu ska jag inrikta mig på resten av huset - och försöka sopa undan de sista spåren efter överraskningsfesten vi hade för min mamma när hon fyllde sjuttio.
Vi var ändå 32 personer i vardagsrummet. Hittar fortfarande plastglas under soffan, chips på golvet och tomma vinpavor i köksskåpen.
Japp - det var en vild fest. My mom is a party animal!!
Nä, skämt åsido. Hon är otroligt ungdomlig till sättet, ständigt nyfiken, otroligt omtänksam, påhitttig och fantastiskt kärleksfull. Och att få ge henne en fest som ett minne för livet var underbart! Alla våra vänner var här - vi hade riggat en liten scen i ett hörn, körde frågesport med bilder från hela mammas uppväxt - och sen sjöng och spelade vi dom låtar hon gillar allra bäst - mina sångarkollegor turades om, och barnen sjöng också. Till detta en ljuvlig grekisk buffé, gott vin - och hembakade tårtor till kaffet.  Den yngsta festdeltagaren var 9 - den äldste var pappa, 71.
Inser vilket privilegium det är att jag kan dela vänner med både mina barn och mina föräldrar. Och att mina vänner är i åldrarna 25 till 60 - och att jag sällan eller aldrig ens reflekterar över om dom är yngre eller äldre än vad jag är.
Vänskap har ingen ålder. Inte skönhet heller.
Sen att varje stund leva upp till den sanningen är inte det lättaste. Men vi bör försöka, eller hur?

Ska se om jag får in några bilder från kalajset senare. Nu stundar en tvätt till - och så jobbet med att ta ner allt som står ovanpå köksskåpen. Allvarligt talat - vad är det för ett jädra uttrymme?? Allt som hamnar där blir dammigt och fett. Det syns knappt - och man når det inte.
Dock lyckas jag proppa in hur mycket saker som helst där. När jag snabbstädar - då åker det upp pysselpaket, stekpannor, vinställ, ljusstakar, brickor... you name it.

Rensa, rensa, rensa!
Söndagspuss på er!

1 kommentar:

  1. Den där känslan när jag rensat något om så bara en låda är skön.
    Ta det nu i lagom takt och vila mellan varven.

    Löööve to U!

    SvaraRadera

Va? Till mig? Några ord? Nämen äsch då - nu blir jag glad!